Följ Ken, inte John

Om man som jag har lärt mig, att det är lönsamt att ta rygg på Ken Lennard i Melodifestivalen, så är största spelvärdet på följande spel, obs att det dom odds som nu finns ute.

Saade 1.90 hos Nordicbet som vinnare.

Brolle slår Linda Bengtzing till 2.45 hos Bettson, 2.40 hos lads, 2.37 hos SS

Linda Bengtzing kommer sist: 5.50 hos Unibet

Brolle ö35.5 poäng till 1.86 på Bettson

Brolle + 132 poäng som vinnare (övr hcp också Saade 0p hcp) till 9ggr.

Förmodligen räcker det med att Brolle får 50 poäng för att vinna med detta hcp, dvs plats 6-7

Även Nicke Borg +65 poäng till 7 ggr bör vara intressant hos SS

Komber 1-2 i finalen utan ordning: Saade-TheMoniker : 3.15på SS

OBS, detta är inte mina tips, utan helt baserat på Kens drag på sin blogg.

http://blogg.aftonbladet.se/26221/

Posted in

Hatten

30 Kommentarer

  1. Hatten den 10 mars, 2011 kl 19:59

    Förövrigt kan den som INTE gillar 1.90 på Saade, spela övriga fältet till 2.15 på ladbrokes, eller sälja Sadde på Betfair till en som vill köpa till 1.77( sist jag tittade)



  2. sebbegol den 10 mars, 2011 kl 20:09

    Letar spelen på Unibet, men de verkar ha plockat bort dem. Hittade däremot ett annat roligt spel som det är klart avslag på. Vem ersätter Sheen i 2 1/2 men. James Gandolfini (Sopranos) har 20 i odds. Haha, vilket rån. Mer rätt 5000…



  3. sebbegol den 10 mars, 2011 kl 20:11

    Och hur kan de ha med Chris Rock? Han är mörkhyad och kan således inte vara Alans bror…Unibet, skärpning!



  4. Soder den 10 mars, 2011 kl 21:53

    För er läsare som ryggar blint här så vill jag bara utfärda en varning! Rygga inte dessa spel, inte en chans i världen att det är EV+.

    Jag skulle vara oerhört tacksam om Ken kunde förklara hur Brolle skall komma upp i 50 P? Trolla med knäna?

    Hans vinstvärderingar i hans egna blogg är bara så skrattretande!!!



  5. jaroiten den 10 mars, 2011 kl 21:57

    Soder, tack för varningen.



  6. Jokern den 10 mars, 2011 kl 21:57

    Soder…. dig har jag aldrig sett här på Gamblers vardag… Vart kom du ifrån ?!



  7. sebbegol den 10 mars, 2011 kl 22:43

    Jag har ingen koll el intresse av melodifestivalen. Men väljer ändå att lita på Ken. Han är en mångsidig gambler som levt på spel sååå länge. Men nu när jag tagit all spel med varierad insats blir det nog TV soffan på Lördag ändå.

    Saade ligger på 1.60 hos de flesta bookies. Nordicbet tillät bara en dryg tusenlapp för mig och sänkte sen till 1.60 de med (garanterat flaggad där).

    Så jag tog han till 1.78 på SvS också där det finns två spelvarianter (vinnare och Saades slutplasering = 1a) som man då får in 2000 kr på eftersom man inte får komba med andra ”säkra” matcher.

    Måste vara hyffsat bra värde eftersom Kens värdering är 72%, dvs rätt odds 1.39. Säg att han har fel och det är 60% chans att Saade vinner. Då borde oddset vara 1.67 och det finns fortfarande övervärde.



  8. Hatten den 10 mars, 2011 kl 23:06

    Jag för min del VET att Ken har vunnit ruskigt mycket under många års tid på Mello, då jag känt honom i nästan 15 års tid. Man kan säga mycket om Ken, och många säger mycket också, men Ken är sanslöst skicklig på att bedöma hur människor tänker, och framförallt hur averagejoe tänker.
    Jag är övertygad om att Ken ångrar att han började med spel och inte gav sig in i politiken istället. Han är som skapt för den rollen. Och framförallt förstår han MEDIAS roll, i spel där average joe ska rösta fram vinnare, vilket i sig är en konst. Nu kan man få fram mycket info genom röstningslistor på nätet, vilka låtar som spelas på tex spotify osv.



  9. Badass den 11 mars, 2011 kl 00:02

    Sebbegol:
    Vilket odds fick du då på Nordicbet…? Och hur kan du tycka att vissa odds runt om i bettingdjungeln är värda att spela på (eller inte) om du inte har varken ”koll eller intresse” för melodifestivalen…? Vad har jag missat?

    Och varför skulle DU vara ”flaggad” på en marknad som du inte spelar på? Eller är du så framgångsrik på alla marknader du spelar på så att Nordicbet får skrämselhicka varje gång du lägger ett bet…?

    /Badass



  10. sebbegol den 11 mars, 2011 kl 01:19

    Badass:

    Jag fick 1.90 på Nordicbet. Med flaggad menar jag att de noterat mig som en vinnare i längden och att de således limiterat mig. De sänkte oddset 5 min efter att jag spelat trots att det här inlägget och andra rekat på andra sidor långt innan. Men märkligt är det då jag inte lär ha så mkt högre insats än alla andra som också är limiterade överallt.

    Det vore konstigt om de sänkte bara för att jag har spelat på ett spel. Men det händer om och om igen på alla möjliga marknader varje dag. Så jag tar det som ett faktum.

    Tror säkert att spelbolagen har hemliga listor som de delar med sig av till sina konkurrenter. För även om de är konkurrenter så kan man vara säker på att inget spelbolag vill ha spelare som i längden tar pengar av dem. Detta nekar givetvis 100% av alla spelbolag till och hänvisar till att de nåt maximal risk på ett spel el att spelaren i fråga lagt ett surebet. Jag har aldrig lagt ett surebet då det inte är lönsamt när man inte får spela stora summor. Och en i längden förlorande spelare får normalt spela precis hur mkt den vill.

    Ett annat alt skulle vara om de bara sänkte oddset för mig personligen. Men jag har dubbelkollat med kompisar som jag bett logga in för att säga nuvarande oddset vid flera sådana tillfällen och det har varit sänkt där med.

    Angående varför jag spelar på sånt jag inte har koll på så är det så här. Jag ser till att ha koll på experter runt om på nätet som visar bra siffror sett över lång tid. Sen följer jag deras bets även om jag inte har en susning till egen värdering. Andra spel har jag hyffsad koll på och vissa riktigt bra koll på. Det blir att jag spelar otroligt många spel varje dag med i längden bra resultat. Andra spelar färre spel med bättre info. Men lägger man 40 spel om dan i snitt så minskar variansen och man får en jämnare inkomst. Så ser jag på det och det funkar bra hittills (3 år heltid).



  11. Badass den 11 mars, 2011 kl 01:55

    sebbegol:
    Om du nu var flaggad på Nordicbet (som en sådan vinnande spelare) så tycker jag de var VÄLDIGT generösa med att få dig att spela 1000 SEK på en sådan liten marknad – men du hade väl enbart tur, eller…?

    /Badass



  12. Hatten den 11 mars, 2011 kl 02:02

    Badass, ge dig nu!
    Vi skulle ju lägga ner besserwisser biten?



  13. sebbegol den 11 mars, 2011 kl 03:35

    Badass:

    Nja, vet inte. Jag får aldrig spela mer än 3-4k där.
    Man har ju hur många spelkonton som hellst varav jag är limiterad i olika utsträckningar på de flesta. Ingen bra koll på hur jag ligger till på enskilda, räknar bara totalen. Nordicbet ligger jag väl antagligen back på och därför får jag fortfarande spela en del där. Men problemet är att man kan ligga back och ändå bli riktigt limiterad. De ser på ens spel att man tex bara haft en dålig run men troligtvis kommer plussa snart.

    Det kan ju inte vara en nyhet för dig att spelbolag använder vinnande/storspelares (flaggade) bets som riktlinje för odds- och linsättningen. Även om jag inte är först att spela ett bet är jag ju en av dom som bidrar till att spelbolagen ändrar lina/odds hela tiden.

    Det sista du skrev var lite oklart ”men du hade väl enbart tur, eller…?” tur med vad? Att jag fick spela det spelet eller, förklara tack och va inte så bitter 😉



  14. Sydamerikanen den 11 mars, 2011 kl 04:55

    OK, sa här ligger det till. Sebbe och Badass det finns tva möjligheter till varfor spelet sanktes.

    1 Sebbe ar en registrerad WiseGuy (Flaggad) pa Nordicbet efter att ha lagt bra spel ofta spel som andra WG’s lagt ocksa eller med stora dropp i Asien eller bara en lang och fin spelhistorik som visar pa en kunnig spelare. Sebbe lade ett spel pa en liten marknad (Mello) och tusen kr kan räcka för at sanka marknaden där.

    2. Sebbe ar en vanlig spelare och eftersom spelet redan rekats har sa har det troligen redan kommit in lite pengar dar och Sebbe fick ”riskbägaren” att rinna over och spelet sänktes.

    För mig har bada sakerna intraffat. Jag ar limiterad eller avstagd hos de flesta europeer och ibland kan jag sanka ett spel med mindre an 1000 kr pa en liten marknad pa stora bolag som Unibe. Men det har ocksa hant mig att pa en sida dar jag ar nyreggad tog ett lir som jag blivit rekad och jag vet att de redan spelat totalt typ 8k nar jag lade in mina 2 sa sanktes spelet utan att jag ar ”flaggad dar”.

    Bada kan alltsa ha rätt!



  15. Bob den 11 mars, 2011 kl 09:33

    bara jag som tror på Playtones :). Spelade Saade/Playtones 48 ggr en slant iaf!



  16. Soder den 11 mars, 2011 kl 12:11

    Fortfarande inga svar på hur f-n Brolle skall komma upp i 50 poäng?

    Hatten, ställer frågan igen, kan du ens reglerna i finalen i år? Att vara människokännare är inte av så stor vikt i med årets regler.

    Angående spelvärde på Saade så är 72 % patetiskt rakt av. Han sticker inte ut bland folket och juryn hyllade inte hans ”Manboy” så varför skulle de hylla ”Popular”???? 40 % max, det är korrekt värdering. Spelbolagen utnyttjar hausen kring pojken och får in massa spel till dessa galna underodds.

    Bob, du får 480 ggr pengarna av mig på den komben, spelsugen?



  17. Bob den 11 mars, 2011 kl 12:14

    Hell yes! Saade/Playtones topp 2 oavsett ordning 480 ggr. Var sätter jag in degen?



  18. Jokern den 11 mars, 2011 kl 12:32

    GOOTT Bob…. bara att spränga banken… 😉



  19. optimus den 11 mars, 2011 kl 14:33

    Som det tidigare nämnts här ovan är det viktigt att notera att svenska folket inte avgör finalen på egen hand. En utländsk jurygrupp säger sitt också.

    Håller tummarna för era spel!



  20. Soder den 11 mars, 2011 kl 15:56

    Hur mkt vill du spela Bob? 😉



  21. Bob den 11 mars, 2011 kl 16:06

    Om du är seriös så är det bara dra ett mail till admin@gamblersvardag.se så löser vi det därifrån. Blir bara lillspel dock eftersom jag redan har risk! 🙂

    Ska bli gutt finansiera semestern redan nu!



  22. Hatten den 12 mars, 2011 kl 00:32

    Jag hade 45% vinstchans på Saade efter hans framträdande, och har höjt den till 50%+ nu, men det innebär inte att jag hittat något överodds som jag kan stå för på övriga objekt. Dock håller jag med Ken om Brolle versus Bengtzing. BengtZing känns lite Off.
    Men detta är ett världsligt problem, då vi nu riskerar att stå inför ett ohyggligt världsproblem om det blir en Härdsmälta i Japan, då ruineras hela västvärlden och några Asiatiska länders energiekonomi, oljan kommer att rusa till astronomiska priser och spagettiländerna i Europa kommer inte att hitta riskvilligt kapital och ställa in betalningarna. The rest is silence om detta inträffar.



  23. sebbegol den 12 mars, 2011 kl 03:36

    Så sant..ibland sitter man så fastklistrad i spelbubblan att man inte skulle märka att Jorden går under förren datan o TVn (alltid med 22 man som sparkar på en boll) slocknar…tragiskt? Kul? jag är kluven!



  24. sebbegol den 12 mars, 2011 kl 03:57

    Sydamerikanen:

    Jag säger inte emot dig. Det där resonemanget stämmer säkert. Du som också är limiterad överallt kanske har ett svar på hur man kan undvika att bli det. Jag tycker jag testat allt.

    Tex:

    1. Bara sätta in pengar, mer om det behövs, och aldrig ta ut. Då brukar spelbolagen inte limitera förren man vunnit olika mkt beroende på spelbolagets storlek.

    2. Dela upp spelen på flera spelbolag för att inte uppfattas som en storspelare.

    3. Skapa konton på andra. Inte moraliskt korrekt men hur mkt moral el ska jag säga dubbelmoral har inte spelbolagen? Jag har då ingen sympati där och anser bara att jag jävlas tillbaks.

    Har testat allt detta och i slutändan är man ändå limiterad överallt. Trist då det blir svårare att försörja sig på spel ju mer man spelar.

    Ett annat stort hot som jag ser det är att pokern inte tickar in stora summor rake till spelabolagen längre. Jag var enbart pokerspelare i flera år och så som det såg ut för 3-4 år sedan med massor av spel på höga nivåer…när det inte är så längre kanske spelbolagen måste strama åt och öka vinsterna på sportspelandet i större utsträckning. Med resultatet att vinnande spelare blir limiterade mkt fortare och att oddsen kommer bli sämre.

    Bara mina egna tankar och funderingar…



  25. Trollet den 12 mars, 2011 kl 09:24

    Man måste inte ta i så man spricker heller. En härdsmälta innebär att den radioaktiva substansen blir så varm att den smälter. Det innebär inte alls att det läcker ut någon radioaktiv strålning. I själva verket är alla kärnkraftverk konstruerade för att hålla strålningen innestängd. Det är alltså inte frågan om någon explosion eller annat snabbt förlopp. Tvärtom hinner man evakuera hela städer om så krävs, fortare går det inte.

    Tjernobyl var dels gravt felkonstruerat (sådana kärnkraftverk har inte byggts på iallafall 25 år), men hade ändå inte drabbats om det inte vore för stora mänskliga felbeslut.

    Med tanke på det här så tror jag inte västvärlden ruineras.



  26. Hatten den 12 mars, 2011 kl 13:06

    Trollet: Problematiken är att det inte tänks rationellt vid katastrofer, samt att experternas teser inte alltid visar sig hålla när dom provas. Alltför ofta visar det sig bla att det kan vara felkonstruerat, fuskbyggt, underdimosionerat samt mänskliga faktorer som påverkar.
    Framförallt är det stora problemet vid en allvarlig katastrof(utöver mänskligt lidande och radioaktivitet)att det kommer att bli jättelika problem för kärnkraften i Europa, med krav på stängning av tex havsnära reaktorer, större säkerhetstänkande ur terroristsynpunkt samt förstärkta säkerhetskrav. Detta kommer att medföra fördyring av all energi, oljepriserna kommer att öka. Dessutom kommer nu Japan suga åt sig jättelika summor från internationella kreditorer, vilket kommer att påverka valutaflödet till spagettiländerna i europa. Hellre låna pengar till Japan än till Grekland är förståligt. Trots Japans jättelika statskuld.
    Rädslor är sällan logiska och heller inte proportionella, vilket riskerar att visa sig närmsta veckan framförallt.



  27. Badass den 12 mars, 2011 kl 15:18

    Sedan är det frågan om en lättvattenreaktor i Japan – dessa har klart svårare att utveckla en härdsmälta än ex. Tjernobyl…!

    /Badass



  28. Sydamerikanen den 13 mars, 2011 kl 00:20

    Sebbe:

    Du har rätt dina punkter ar precis sa man ska gora. Aldrig ta ur om det inte behovs, spela sa sma summor du kan, har du samma odds pa tva bolag, dela upp spelet. Givetvis ska du spela i andras namn. Finns inget omoraliskt i det! Spelbolagen stänager av vinnare och vill bara ha Tivolispelare. Det basta du kan gora ar att bygga upp ett konto fran grunden med lagre insatser for att sedan oka och oka. Dock kommer du en dag bli limiterad om du ar bra. Da aterstar bara asienbolagenm, betfair och de statliga.

    Annat tips ar att komba mer. Folk som tror de ar bra spelare inser ofta inte att en komb med tva vardespel okar vardet i spelet, dock alltid svart att hitta tva spel med hogst odds pa samma bolag.

    Sista saken att tanka pa ar att inte ha samma IP-adress pa ett konto i en kompis namn som du haft pa ett eget…

    Trakigt men sa har ar det..



  29. sebbegol den 13 mars, 2011 kl 02:17

    Tack för svaret Sydamerikanen. Jag har VPN-tunnel så man byter IP hela tiden. Omöjligt annars.

    Får väl testa o komba mer då där man får det. Iofs har jag väl mest tagit odds på 1.03 i komb för att få spela mer, men oftast när jag gjort det har de satt stopp efter ett tag med. Så står det nåt roligt om att marknaden inte går att kombinera, haha.

    Ärligt är jag så trött på allt med spelbolagen att jag funderar på att ta allt material/bevis (mail, screendumps etc) jag samlat på mig och skicka till han på Aftonbladet som skrev en artikel om SvS flaggning nyligen. Han lär ju vilja skriva nåt om den fula baksidan som spelbolagen döljer bakom de fina fasaderna i TV-reklamerna.

    Nackdelen med det är väl att om baksidan får mkt ljus så minskar väl som du kallar dom så kul 🙂 ”tivolispelarna” och bolagen kanske blir ännu strängare…avvaktar alltså med det.



  30. Hatten den 15 mars, 2011 kl 22:51

    I just detta fall(Japanska Kärnreaktorer) ville jag ju inte få rätt i mina farhågor. Usch så otäckt detta ser ut!



Lämna en kommentar

Du måste vara inloggad för att skriva en kommentar