Frankrike kör över sargat Slovakien!

Frankrike möter idag Slovakien i handboll, träningsmatch. Frankrike kommer spela utan Karabatic, ett solklart avbräck förstås. Men det avbräcket hade känts mer om man mött lag som Spanien eller Sverige. Nu möter de Slovakien som ställer upp utan följande spelare:
Valo, Kukucka, Sulc och Scuzs.

För er som gjort er hemläxa om Slovakisk handboll är det ingen nyhet att det är kuggarna sen många år tillbaka som det handlar om. Stranovsky som är kantspelare kommer nu förmodligen flytta upp på mittnio, vilket iofs inte är hela världen för han är ett halvt bollgeni. Men bakåt kommer det se halvt katastrofalt ut. Så vi har alltså ett klart b-betonat Slovakiskt landslag mot världens bästa lag med spelare som Accambray (årets spelare), bröderna Gille, Barachet, Abalo, Narcisse, Omeyer, Dinart osv osv…

Hade det inte varit träningsmatch så hade jag nog sagt -12,5 eller så som korrekt lina. Nu är det träningsmatch och Frankrike har dessutom revansch att utkräva efter en sjuk förlust häromdagen på bortaplan (vilket såklart är orsaken till den trevliga linan).

Bra limit finns att spela för på Pinnacle till över 2 ggr fläsket.

Frankrike -7,5 @ 2.08 på Pinnacle 3/10 units.

/Bob

Posted in

Bob

18 Kommentarer

  1. Hatten den 5 november, 2011 kl 18:14

    Bra limits Bobby? 144 € var max, t o m mindre än vad man får vinna på hästarna hos bt365 om man alls får spela, eller Stingbet, nordicbet , expekt får man t o m vinna betydligt mer på hästarna. HMMM



  2. Bob den 5 november, 2011 kl 18:16

    Nu är ju detta inte hästar utan handboll. Men jag tog för givet att det var 3000 sek cirka som var limit per klick som det är på nästan all handboll där. JAg spelade tidigare idag så kollade inte exakt limit nu, my bad.



  3. Bob den 5 november, 2011 kl 19:47

    19-8 ht.



  4. Bob den 5 november, 2011 kl 20:53

    37-18 ft.



  5. Wagner den 6 november, 2011 kl 03:00

    144€ vid 3/10 units låter generöst i mina öron. Andra kan spela 10/10 units på melodifestivalen hos Svenska Spel och då är det väl 1000 sek som gäller, i bästa fall.



  6. Copiad den 6 november, 2011 kl 14:07

    Du har en poäng där Wagner. Har också funderat på den unitsinsatsen på SS då maxbeloppet är 1000 SEK. Okej om man har tillgång till 10-15 kompisars/mammas konton men då SS tar bort och sänker oddsen direkt så borde inte heller det funka?

    För övrigt skulle det vara intressant och veta varför Wagner uppenbarligen har ett horn i sidan till Hatten…



  7. Hatten den 7 november, 2011 kl 11:32

    Är en oerhörd skillnad att spela 1000 på en femoddsare, eller spela 1200 till 1.90.
    Många har klagat på hästspelen, men där får man så gott som alltid vinna minst 1000sek, oftast 4-5000 hos tex Exp.



  8. Bob den 7 november, 2011 kl 11:35

    Fast det är ju inte sant alls. Jag får inte spela en spänn på bolagen du pratar om. På pinnacle får alla spela. En oerhörd och uppenbar skillnad när man pratar limits.



  9. Hatten den 7 november, 2011 kl 11:40

    Wagner är en fåntratt som inte har mod att kritisera under eget namn, utan måste använda sig av alias under sina syrliga och beska kommentarer.



  10. Copiad den 7 november, 2011 kl 11:58

    Hatten; Borde inte 10/10 i insats vara densamma oavsett bolag eller oddsstorleken? Jag kanske har missuppfattat det här med units då jag själv kör procentinsatser av portföljen?



  11. Hatten den 8 november, 2011 kl 03:37

    Copiad, du har rätt så tillvida att det förmodligen är felmotiverat att skriva 10/10 insats utan att specifiera att det är ovanligt hög insats i förhållande till oddset. Men har man 1000 i maxinsats på en 10 oddsare, så kan man mycket väl ha 10 000 som maxinsats till 1.90. Vinsten blir densamma. Om vi nu ska snacka kronor. Så du har ju rätt i att man måste skriva en tydligare rek om man har maxinsats till högre odds än normalt. Nu var det nog något ö/u spel som wagner hänvisade till, och då var inte oddset högre än 1.85 eller så. Sedan kan det ha varit Saade som rekades till runt 2.50 eller så med maxinsats. Så det var inga 10 oddsare som rekades. Förövrigt så orkar jag inte kolla på vad som rekades där, och det är heller inte det intressanta i sammanhanget, utan just din fråga, om det är olika maxinsats till olika odds, vilket jag anser det ska vara. // Hatten



  12. Copiad den 8 november, 2011 kl 11:03

    Tack Hatten för att du tar dig tid och svarar även om vissa är bittra och syrliga. Själv uppskattar jag denna sida då det ändå är högt i tak och ni inte censurerar och stänger av personer vid diskussioner som kanske far iväg ibland.

    Om man får komma med ett önskemål så skulle det vara kul att få statistik lite oftare över er skribenters spelande. Till skillnad från många andra inte för att eventuellt gnälla utan för att jag precis som Calle är en statistiknörd…:)



  13. davidd den 8 november, 2011 kl 14:31

    Jag kanske är korkad, men har det förklarats varför det ibland rekats 10/10 på spel med limits på ca en tusenlapp. Blir ju lite missvisande statistik om sådana spel görs. I övrigt håller jag med Erik Berglöfs häst. 🙂



  14. Bob den 8 november, 2011 kl 16:17

    Tror det är bäst Hatten tar den frågan som tyckte att 144 eur var för snål limit per klick vid 3/10 units spel.



  15. Trollet den 8 november, 2011 kl 18:55

    ”Men har man 1000 i maxinsats på en 10 oddsare, så kan man mycket väl ha 10 000 som maxinsats till 1.90. Vinsten blir densamma. Om vi nu ska snacka kronor. Så du har ju rätt i att man måste skriva en tydligare rek om man har maxinsats till högre odds än normalt.”

    Står du verkligen för det där, Hatten? I så fall är du ute på ännu tunnare is än vanligt. Med det resonemanget skulle man då kunna ha 900000 kr som maxinsats till 1.01 ”för vinsten blir densamma”.

    Hela poängen med att ange insatsen i units är just att ta hänsyn till odds, väntvärde och sannolikhet, och först därefter ange hur många units som är lämpligt.
    Det är exempelvis därför man inte rekar 10/10 på en golfspelare till 200 ggr som man tycker har 2 % chans att vinna, trots att övervärdet är 300 %.

    Ska folk som läser här ha olika skalor för olika oddsintervall så är det med stor säkerhet det enda stället i världen där man använder unitsbegreppet på det sättet.

    Alltså: man måste ha en och samma maxinsats, lämpligtvis då 10/10 units. Den skalan måste alla inblandade (rekare, följare, granskare) vara på det klara med. Annars går det inte att följa hur spelen gått. Och i den föreslagna insatsen ska alla faktorer redan vara inräknade. Till exempel då att den där 10-oddsaren faktiskt förlorar kanske sju gånger av åtta eller liknande.

    När din 10-oddsare går in och du har lagt 10/10 på den så är jag rätt säker på att du vill tillgodoräkna dig +90 units, inte 9 units ”för att din maxinsats på högoddsare är 1 unit”.



  16. Hatten den 10 november, 2011 kl 10:05

    Bra Trollet, då jag fortfarande är ovan vid unitstänk, utan alltid använt procentuell insats av bankrullen.
    Jag har alltså inte riktigt förstått unitstänket rakt ut.
    Problematiken med Units är ju i så fall, att då jag anser ett spel till 4.50 är sanslöst bra och ska högsta möjliga insats i förhållande till oddset, så kan jag alltså inte skriva 10/10, utan tex 2/10, och ska jag spela en tio-odssare med normalinsats, ska jag allstå skriva 0.3/10 units eller liknande? Jag påbörjade units för att det skulle bli liknande som alla andra som rekade under en period, men nu när antalet rekare för ögonblicket är färre så är det dags att återgå till det jag är van vid, så blir det mer korrekt.

    PS Copiad, jag vet sedan lång tid att du inte är intresserad av stenkastning, utan ställer relevanta frågor som är i högsta grad aktuella. TACK



  17. Hatten den 10 november, 2011 kl 10:14

    Trollet: jag står inte för att spela till 1.01 med hela bankrullen, då det är fullständigt i mot mina principer.
    Men däremot blir unitstänket skevt när man spelar till andra odds än normala hcpodds.

    Men ska jag vara helt ärlig så är nog tanken att normalt spelar jag 10ggr högre insats på ett maxspel till oddset 1.90, än vad jag spelar ett maxspel till 10ggr. Dock spelar jag som sagt inte 100ggr högre till 1.01, eller ens 20ggr högre till 1.50.
    Alltså: med bankrulle på tex 200 000 så spelar jag 1000vinnare som maxspel till 10ggr.
    Och 10 000 som maxspel till 1.90
    Men jag spelar fortfarande 10 000 som maxspel till 1.50
    10 000 är alltså maxrisken per spel som jag är villig att riskera.



  18. Hatten den 10 november, 2011 kl 10:25

    Davidd: Jag håller med dig att det blir förvirrat med units/limits på spel hos bolag som har begränsade insatser. Men det blir förvirrat oavsett då många spelare har så olika plånböcker. Units har jag i min enfald trott skulle visa värdet på spelet, inte vilken limitering man har vilket kan vara oerhört varierande.
    Några spelare kan endast spela på Betfair och hos asiater, då dom vill spela 50 000 eller mer per spel, ska man ta hänsyn till dessa spelare, eller till de flesta som läser bloggen som spelar för 300-500-1000 per spel i genomsnitt?
    Samma problem som med Svenska Spel, där kommer jag att reka 10/10 på singelspel i hcp, men då är det limiterat till 1000 per konto/spelkort. Om jag anser att det är ett maxspel, ska jag då skriva 3/10 insats bara för att SS autolimiterar, eller skriva det värde jag anser spelet har?



Lämna en kommentar

Du måste vara inloggad för att skriva en kommentar