Saade har låten som representerar Sverige 2011
19 februari, 2011//
i melodifestivalen. Ingen låt är speciellt bra av utmanarna, och deras framträdande betydligt sämre.
Allt över 2.50 är klart spelbart i Svenska finalen.
Posted in Hattens krönika
32 Kommentarer
Lämna en kommentar
Du måste vara inloggad för att skriva en kommentar
Så skall det se ut på Gamblers, Degen, Jimmy o Hatten aktiva. Nu saknas bara Bobbi 🙂 Sen e det gött o se alla andra som också helt out of the blue vaknat ur ide 🙂
Jag kommer själva börja bidra med lir framöver ….
Trevlig helg
Melodifestivalen 1 av 10. Gaygalan QX 10 av 10….
GALOPP SÖNDAG 20 FEBRUARI
IRLAND (HINDER)
BANA: NAAS 16:10 (sv 17:10)
SPEL: ROI DU MEE
ODDS: 2.65 (Betfair 2.44 till 110% just nu)
INSATS: 1u
***
(ROI DU MEE) Vunnet lätt de två sista starterna och är under utveckling. Har slagit några av dagens motståndare ganska lätt och för övriga finns det vissa frågetecken
när det gäller distans (speed). Har inte startat på banan men kan inte se att det skulle vara ett problem.
***
Ingen större luft i oddset (2.65) utan spelet kan väl mer liknas som ett ”grinder spel” för de som spelar poker. Tipskällor oddsätter mellan 2.50-2.75. Kommer sannolikt inte vara några större oddsrörelser.
Första liret någonsin på galopp, Håller vi tummarna 🙂
1 20/02/2011 Alianza Lima v Alianza Atletico
(Fler Asian Handicap) (Nuvarande resultat 0-0) Alianza Lima -1 till oddset 2,05.. 3 units… VHPDB 🙂
Push på den, 1-0 bara tyvär. Till er natt ugglor kör vi vidare. 20/02/2011 Santos Laguna v Queretaro
(Resultat efter fulltid) Santos Laguna 2.20. Ps live lir o santos ligger under med 0-1..
VHPDB 🙂
0-2 o goo natttt …
Är väl lite tidigt att säga att Saade vinner utan att hört låtarna i sista deltävlingen (om du inte har kontaker och hört låtarna). Den slutliga vinnaren av melodifestivalen har de tre senaste åren varit vinnaren av den sista deltävlingen.
Melody Club – Är stora utanför festivalen, kan nog funka.
Pritchard – ännu en kempe-låt.
Ferette – Desmond Child en av låtskrivarna.
Bengtzing – har sina fans i det här sammanhanget, G:son med som låtskrivare.
Love Generation – låten av bl.a RedOne en av världens hetaste låtskrivare. Bl.a Lady Gagas bad romance, 350 miljoner visningar på youtube.
Kan vara så att det låtmässigt bästa är sparat till sist, ser iaf intressant ut på pappret.
Vad som LÅTER bäst är irrelevant i Melodifestivalens uttagning i dag. Den låt som vinner gör det för att bandet/sångaren är hetast bland tonåringarna samt framträdandet inte är helt iskallt.
Som gammal RnB torsk, så gillade jag ju Rockabillylåten som helt oförhappandes gick vidare också, det var en superskräll. Men Rockabilly är på stark frammarsch, och hela småland lär ju rösta på dom, och stora delar av norrland med kan tänka? Själv tycker jag det vore fantastiskt kul om dom vann, men då får dom byta stylist, Fulare blå färg har sällan skådats på scen, och komben med skär skjorta skulle få en färgblind att rodna. Ståbas är ju satans fräckt!
MVH Hatten
Hatten: Här är du helt ute och cyklar. Jag har erfaranhet sedan 2005 på spel på Melodifestivalen och ESC med dryga 140 i ROI och ser flera uppenbara tankefel i dina resongemang. Vet du ens hur reglerna ser ut i finalen i år?
Vad ”The Playtones” en jätteskräll? Verkligen inte! Säljer man mest skivor i Sverige 2010 är det ingen skräll om man går till final 2011.
Så till ALLA: Spela inte Saade till 2,50 – fruktansvärt underodds!
GALOPP SÖNDAG 20 FEBRUARI
IRLAND (HINDER)
Två strukna hästar
Bob Lingo 11.1% 11:12 (UKT)
Healys Bar 3.1% 12:27 (UKT)
***
Bob Lingo typisk fronthäst som skulle häxa för Alpha Ridge är struken vilket är lite oroande. Alpha Ridge lär nu få bestämma och kommer att försöka dra sönder sina sina två värsta konkurrenter. Endast fyra hästar
kvar i löpningen, varav en står i 55 gånger.
***
Behåller mitt spel men känns inte lika stabilt som igår kväll, något som även speltrenden visar, upp från 2.25 till 2.65 efter strukningarna
Ska man ta Bob Lingo till 3ggr? eller boka Ad Idem till 3ggr? bör finnas överodds i detta lopp?
Soder: Grattis till att du vinner pengar på melodifestivalen, men 140 i roi är inte mycket att skryta med, när ss sedan dom började sätta odds haft konstanta felodds. Långt över 500% ligger jag själv på, men då det inte blir mer än totalt 5 spel per år och relativt låg omsättning, så är inte roi speciellt intressant. K-Lennard som är vassast i Sverige skulle jag tro ligger ännu högre i roi. Bara gå tillbaka och sök på expressen och på denna sidan vad det gäller Mellospel, så finner du fog för mina siffror. Tyvärr så går det inte att spela i år, då alla bolag fått för mycket stryk.
Men du har rätt i sak, jag är såklart ute på hojen i årets festival, för jag har inte omsatt en krona.
Kul att du tar dig tid!
Kom gärna med tips också.
MVH Hatten
Hatten: Oj vilken syrlig ton. Varför detta?
Själv har jag 335 spel under dessa år och skapligt hög omsättning, så 140 % är bra papper enligt mig. Visst, det var som att stjäla godis från barn för ett par år sedan, men även på sistone går det att hitta fina spel – särskilt hittills i år. Han som är vassast i Sverige finns i min ”koja” och heter inte Ken.
Varför komma med tips när du har sån översittarattityd?
Varför vill du inte fortsätta argumentera kring Saade och pinsamma 2,50?
MVH
Tjena Soder,
Spelar melodifestival & eurovision rätt seriöst. Intresserad att diskutera idéer och spel över msn eller dylikt?
HATTEN: Hade inte spelet någon under dessa nya förutsättningar. Det är bara fyra startande nu (bäst att undvika sådana lopp) varav en står i 210 gånger på BF och lär bli avhängd ganska tidigt. Förhoppningarna är att ROI DU MEE (2.80) sitter klistrad i rygg på Alpha Ridge (2.98) och tar han på speed, men Alpha Ridge lär kunna bestämma tempot själv nu när Bob Lingo är struken. Ad Idem (3.20) är inte ofarlig.
Bingotant: Absolut. Skicka gärna över kontaktuppgifter…
Skulle bra gärna haka på diskussionen soder och bingotant, finns det plats?
Soder, tråkigt om det uppfattas som syrligt, klantigt skrivet av mig i så fall.
Är aldrig min mening att dissa något eller någon, jag ville mest få fram att Mello är ett fantastiskt spelobjekt, där jag i år inte kan få in några insatser.
SS kunde jag förr om åren spela 15000 till 20ggr insatsen, nu kan jag inte spela 100kr.
Jag ville bara få fram att då marknaden nu ändrats för mig, så har jag slutat att investera i den.
Om 2.50 är pinsamt eller ej får vi se, är inte första eller sista gången jag felbedömer en marknad.
Kul att det finns såpass många intresserade.
Har fixat en ny mail, vill inte ge ut min msn publikt. Maila mig på bingotant@telia.com
Visst Ch, du kan maila mig också
Fanns ju en på Alltomspel som var riktigt vass. Tappat bort nicket men antar det är du Soder eller din kontakt.
Jimmy: Vilket minne 😉
Saade öppnade på 2.25 hos Unibet/SS så dom verkar läsa här, vilket i och för sig inte är någon nyhet.
Kul om ni har några ideer, då undertecknad inte är motiverad att analysera årets Mello!
Kom igen Hatten…
Varför skulle du ha något stort övertag i Melodifestivalen? Att reka 2,50 efter en delfinal när dessutom 8 okända bidrag återstår framstår som amatörmässigt.
Precis som Soder säger så är det inga skämtproducenter som står bakom kommande bidrag. Framförallt är det löjligt att ge en värdering på 40% (du skrev allt över 2,50 var värde).
Det räcker med att titta runt hos era konkurrenter så ser man betydligt kunnare rekare inom området. 5,50 på Saade rekades på en sida bland annat.
Dessutom, att UB/SS skulle läsa här för att justera Melodiodds var det mest patetiska jag hört! De har folk ute som jobbar med detta onsdag-söndag och har lite mer pålitliga metoder än att läsa här.
Säger du det Hasse? Då har du inte följt med speciellt mycket i vad vi håller på med här på gamblersvardag.se
https://gamblersvardag.se/?s=sk%C3%A4ms+svenska+spel
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article7927859.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article7927867.ab
Jag hittar inte alla gånger vi skrivit om hur framförallt SS läser våra rekar och stänger ner spelet omgående, och därefter förändrar oddsen.
Detta gällde självklart framförallt FÖRR i tiden, när SS INTE flaggade konton, och ändrade först när vi skrivit på expressenbloggen. Så snälla Hasse, det är inte hybris, det är fakta!.
HASSE ? Att reka 5.50 på Saade är ju vasst, när INGET bolag släppt högre än 2.25? Hur förklarar du detta? Ladbrokes har 1.85, SS har 2.0(sänkt från 2.25) Unibet högst med 2.20.
Därimot om man rekade Saade INNAN framträdandet i lördags, så fick man 5.50 och även högre tror jag, men det är inget som jag skrivit om, eller överhuvudtaget är aktuellt i det sammanhang jag skriver.
Svenska Spel skiter fullständigt i din blogg kan jag meddela. De sänker ju enbart för någon stackare ryggat dig med 500 kr på ditt enorma värdspel på Saade till fantastiska 2.25! Man slutar aldrig att förundras över hur talanglös och naiv du är trots dina 20 år inom branschen…
Skönt med välformulerad kritik andy, sånt värmer oerhört!
Dessa artiklar känner jag självklart till. Står knappast att dom läser Gamblers Vardag direkt. Men ja, du har, precis som källan, rätt i att dom med all säkerhet har koll på en del konton och så vidare. Att dom skulle läst någon rek på den här sidan för att sedan sänka är nog önskedrömmar Hatten!
Det jag menade med reken på 5,50 var att det kändes enormt amatörmässigt att reka vid det tillfället du gjorde. Man har tillgång till bland annat 1 min klipp och hela låten i studioversion på lördagen innan tävlingen. Då är det ganska patetiskt att reka efter delfinalen. Respekterar om du tycker det är värde med 2,50 efter och då ska du självklart reka. Men man är dock ingen direkt vinnare om man rekar 2,50 efter delfinalen när Saade stod i 1,05 innan att gå vidare och typ 1,10 att vinna heatet innan då man fick 5,50 eller högre. Ganska snabb matematik inom området säger då 2,50*1,10 eller 1,05 vilket inte direkt är några 5,50.
Som du verkar lägga ner jobb på spel. Trots det så mycket fel och så många amatörmässiga skrik…
Självklart har du rätt i att man kunde göra ett fantastiskt bra spel på Saade innan han var klar för final, men då hade jag ingen åsikt,då jag inte hade sett några bidrag innan tv-sändningen. ALLTID lätt att efterhandskonstruera spel, som du precis har gjort.
Hur som haver så anser marknaden NU att mina 40% vinstchans är ganska korrekt.
Det jag tycker är intressant, är att INGEN av er som med glädje hugger på mina rekar, NÅGONSIN skrivit en egen rek, så modet och viljan samt glädjen att dela mer er av eran FÖRNÄMA kunskaper ni anser att ni besitter vill ingen av ANDY, Soder, Hasse tydligen bevisa.
Bingotant försöker ju bidra med något konstruktivt och visa på bättre spel än Saade. Det vore oerhört kul om ni också vågade komma med tips och ideer. Jag tycker förvisso att ni har rätt i vissa saker, och fel i andra, och tänker inte censurera det som skrivs, men vill gärna att framförallt Andy skriver lite trevligare framöver, då samtliga 21 kommentarer har varit osannolikt otrevliga och snart så besvarar jag hans kommentarer med hans riktiga namn istället(som inte är Andy)
Hade gäran publicerat spel här, men tyvärr är det som att skjuta sig själv i foten. Schlagern är trots allt en liten marknad och då gäller det att få in tillräckligt mycket kulor själv – sen brukar det vara försent att reka. Dyker det upp något värdespel som ligger kvar stabilt skall jag självklart posta här. Återigen är det en intressant delfinal och flera spel är redan lagda och än fler kan det bli! Underbart att se vilken fart det blivit på bloggen!